Isnin, 29 November 2010

Bahaya Mesej Berantai

بسم الله الرحمن الرحيم

Hati -hati Angka Keramat 26!

Assalamualaikum..



Semalam saya mendapat satu SMS dari seorang sahabat. Bunyinya begini...

"HATI-HATI ANGKA keramat "26" !!!

26 December 2004.. Tsunami di Aceh
26 mei 2006.. Gempa bumi di jogja
26 jun 2009... gempa bumi di Tasikmalaya
26 oktober 2010.. Tsunami di mentawi
26 oktober 2010.. Merapi meletus

Apa ada dengan "26" ? tanya dalam Al-Quran surah ke 26 (asy-syu'ara) yang didalamnya tentang azab Allah.

Tolong kirim SMS ini kepada 7 orang.. jangan dipermainkan.. Lillahitaala ini amanah.. jangan dihapus SMS ini sebelum dikirim kepada 7 orang..Apa yang berlaku 26 nov 2010 hari jumaat ini?

KITA DOAKAN AGAR MENDAPAT RAHMAT YANG TERBAIK DARIPADA ALLAH."

***************************************************************************

Kemudian dengan slumbernya saya reply kat dia.. saya tulis.. "ada ceramah Mat Sabu" dan sebarkanlah kepada sesiapa klau rajin. x kira la berapa orang... kah..kah..kah..kah..

Dia rasa macam saya permainkan dia.. dia balas kembali SMS saya dengan berkata... " ni serius ni bukan main2"

He..he..he..he.. saya pun balas balik....saya kata...

" Memperingati sesuatu itu memang bagus. Apatah lagi jika ianya berkaitan dengan ingatan dari Allah. Masalahnya disini kenapa kena kirim pada 7 orang? dan atas alasan apa kita tak boleh padam sebelum kirim kepada 7 orang? yang menyesatkan apabila kita takut akan sesuatu itu jika kita tidak kirim kepada 7 orang. bukan kerana kita takut pada azab Allah. Dalil dan Nas mana yang mensyaratkan perkara- perkara begini? Pernahkah rasulullah ajar buat macam ni? Yang pastinya 7 orang hantar kepada 26 juta orang di malaysia ni.. yang untungnya tak lain tak bukan ialah syarikat telecomunikasi dan yang rugi dan sesat kita umat islam semua"

**************************************************************************

Kita tinggalkan dulu berkenaan SMS saya dengan kawan tu...

Sedarlah teman-teman. Ini adalah salah satu sms berantai yang banyak kita lihat dewasa ini. Yang sesungguhnya tiada tujuan lain selain mencari keuntungan sambil menyesatkan umat islam oleh golongan yang benci pada islam. Sayangnya masih ada kawan-kawan yang belajar tinggi malah tinggi juga asas agamanya tertipu dik mereka-mereka yang gairah mengaut keuntungan dengan berbagai penipuan ini.. Yang paling sedihnya ia merobak rabikkan aqidah kita umat islam yang semakin jauh dengan agama di bumi malaysia ini.

Semoga kita semua dijauhi dari kesesatan ini... wallahualam.


credit: Bujang Susah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan